רשמים ממסע ישראלי כיתות י"א

מסע ישראלי הינו מסע בן חמישה ואו שישה ימים מטעם עמותת "בראשית" שתפקידו לחזק את הקשר לעם , לארץ ולמדינה ולפתח בתלמידים רגישות, אכפתיות ורצון לתרום לקהילה בה הם חיים .

ברור שכדי להשיג מטרות אילו אי אפשר להסתפק בטיול קצר ומפנק של יומיים שלושה אלא שזה צריך להיות מסע שמשכו כשבוע והוא עובר מהקצה הצפוני של ארצנו לקצה הדרומי ומשם המסע צריך להתקדם לירושלים – שיא המסע .

לאורך המסע החליטה עמותת בראשית ידובר לא רק על חבלי הארץ בהם אנו מטיילים אלא גם על  ציר רעיוני שיכלול את : אני עצמי , אני והקבוצה , אני והקהילה , אני והעם בארץ ואני והיהדות .

בית ספרנו יצא השנה בפעם התשיעית למסע ישראלי עם כיתות י"א .

קדמה למסע הכנה בת כחודשיים של צוות המורים והתלמידים שכללה הכנה מרוכזת בנפרד של המורים והתלמידים , בניית קבוצות המסע השונות ,הכנה משותפת של כולם עם מדריכי המסע , והכשרת מדריכי המסע ביחד עם קביעת המסלולים השונים .

במקור היינו אמורים לצאת ביום ראשון בלילה 6/1 ואולם לבסוף בגלל מזג האוויר יצאנו רק ביום שלישי 8/1 וסיימנו לכן רק ביום ראשון שאחרי .

השינויים הרבים הצריכו עבודה רבה בהתאמות ותיאומים עם הגורמים השונים במסע ..ואולם לבסוף יצאנו עם קצת חששות בלב ואולם עם הרבה אמונה בצורך במסע .

ביום רביעי בבוקר הגענו אחרי נסיעה ארוכה באוטובוס , עם זריחה למכתש רמון .חצינו  ברגל את המכתש לאורכו מדרום לצפון , עת העפלנו להר סהרונים , ירדנו לנחל ארדון וסיימנו עייפים את המסלול בחניון עין סהרונים .

ישנו ברביבים בנגב המערבי ביום רביעי , לא לפני שהתלמידים הכינו לעצמם את ארוחת הערב והלכו עייפים מאד לישון.

ביום חמישי נחשף בפנינו איזור עיירות הפיתוח נתיבות ואופקים ובעוטף עזה- קיבוץ סעד . במקומות ההשמה השונים התנדבנו ביום-  אני והקהילה : בבתי אבות , מעונות יום למפגרים ואפילו ארזנו מזון לנזקקים . התלמידים הפגינו בגרות וקיימו מפגש חברתי חם ורגיש במקומות השונים אליהם הגיעו .

ביום שיש במסע , יום אני והעם בארץ דיברו התלמידים במעגלי ההקשבה על הקשר שלהם לעם היהודי ולארץ ישראל . בטיולנו הלכנו במסלול בעמק איילון פארק קנדה מתחתית הפארק ועד לחלקו העליון הצופה על העמק , אזור לטרון ופאתי ירושלים .

בסוף השבוע נרגענו בקיבוץ אלמוג שבצפון ים המלח ודיברנו על יהדות , מה הייחוד שלנו כעם ? ועד כמה חשובה הדת והמסורת בגיבוש זהותו של העם היהודי .

יום ראשון , סגר את מסענו . ביקרנו ביום זה ירושלים בירת המדינה .

דיברנו על מדינת ישראל, על הנופלים במערכות ישראל ועל אתגרי מדינת ישראל בחלקת נכבדי האומה  שבהר הרצל . ברחבת בכותל המערבי התרגשנו כולנו עם סיום המסע ובאופן ספונטני התארגנו למעגלי שמחה , אושר וסיפוק .

מרושם ראשוני עולה שהיה זה מסע משמעותי, חוויתי מאד, מספק ושונה מאד מכל המסעות שחוו עד היום תלמידי שכבת י"א. התלמידים שיתפו פעולה, נהנו מהדרכת המדריכים הצעירים ואהבו את מתודות העבודה במסע שחייבו אותם להיות מעורבים בכל שלב ושלב במסע .

תודה ענקית לכל מי שתרם להצלחת המסע ! למנהל השכבה – גולן , לרכז המסע צחי , לכל המורים המלווים ולמש"צים שסייעו בצוותי העבודה השונים בהעמסות, פריקות, חיבור הטקסים וארגון האוכל ביום הראשון למסע .

להתראות בטיולים ובמסעות הבאים .